Hoe vernietig ik de haagwinde plant?

Wij hebben het gazon gezaaid met nieuwe grond, waarschijnlijk zat de grond vol met zaadjes van de haagwinde, nu is de haagwinde de baas over bijna het hele grasveld inc de zeikanten, deze plant gaat door onze buxussen en andere planten.

Hoe ga ik deze te lijf?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
1.6K
Erna55
7 jaar geleden
Haagwinde verspreidt zich snel.
Bij uittrekken zullen afgebroken wortelstukjes weer uitgroeien. Wanneer je blijft uittrekken ( voorzichtig) zal je mogelijk kunnen voorkomen dat het door de planten heen woekert.
Rieneke1
7 jaar geleden
Blijven uittrekken tot het uitgeput raakt.

Antwoorden (1)

Ben bang dat je ieder stukje wortel zult moeten weghalen. Alles wat blijft zitten groeit weer uit (wortelonkruid). Dus zeker niet zomaar eruit trekken, want zo creëer je alleen nog maar meer afzonderlijke planten. Heel lastig om deze weg te krijgen. Het is te proberen met gif: MCPA. Als dat niet helpt zit niets anders op dan alles, maar dan ook alles eruit te halen.

Kijk ook eens hierna: http://www.tuinhulp.com/1951/onkruid-haagwinde-of-pispotje-wat-doe-ik-er-aan/

Sterkte en succes.
Mvg