mag je zomaar wilgen takken in het wild snoeien?

ik heb konijnen die gek zijn op verse wilgen takken nu wil ik ze zelf gaan snoeien bij mij in de buurt maar mag dat zomaar?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
2.7K
bamibal
8 jaar geleden
Nee, natuurlijk mag dat niet.

Het beste antwoord

Zonder toestemming van de eigenaar van de wilgen, mag je niets af knippen.
Kijk waar ze wilgen aan het knotten zijn. daar liggen takken genoeg.
Maar aan de andere kant, als je zo af en toe, hier en daar een wilgentak af zou knippen, zal je daar weinig problemen mee krijgen.
Zo snel mogelijk nu dikke takken in je eigen tuin gaan stekken, dan heb je zelf voldoende wilgentakken.
Takken tot een pols dikte gaan het beste, 1.5 m. lang en een halve meter de grond in. Maar dunner kan ook, dan duurt het alleen wat langer voor ze groot zijn

Toegevoegd na 48 seconden:
krulwilgentakken vinden ze het aller lekkerst.
Deze stekken ook zeer makkelijk.