Als de bovenburen van het appartementsgebouw de kraan opendraaien geeft dat bij ons een toetend geluid , komt dat van de leidingen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.7K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is er ergens in het gebouw een keerklep stuk!
Waarschijnlijk bij de bovenburen, deze zullen dat geluid ook wel horen dan!
Kan in een douchekraan/badkraan zitten ,of bij de cv ketel of close in boiler in de inlaatcombinatie!
Evt maar onwaarschijnlijk kan er een bovendeel van een kraan aan de binnenkant gebroken zijn!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat komt van de leidingen of van een afsluiter.
Dat getoeter ontstaat als er ergens een felle vernauwing is zoals een kraan welke net even open staat. Zie maar eens of alle afsluiters voor of na de teller volledig open zijn.

Als die vernauwing ergens is de leidingen zit heeft u wel pech want daar kan u weinig aan doen en is die installatie zeer slecht geplaatst.
In dat geval zou ik de eigenaar erbij halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een soortgelijk geval gehad: bij mij waren het bonkende geluiden bij het dichtdoen van de kraan, die iedereen kon horen, echter de buurvrouw was van mening dat wij de keukenkastjes hard dichtgooiden en kwam geregeld vragen of het wat zachter kon. Ik raad je aan de beheerder/eigenaar/loodgieter te laten komen om het na te kijken, het zorgt waarschijnlijk bij meerdere bewoners voor irritatie en dat is nooit goed voor de onderlinge verhoudingen, zeker als niemand precies weet door wie of wat het geluid veroorzaakt wordt, en dan wordt er al snel iemand aangewezen...