Hoe maak ik spachtelputz schoon?

Ik heb op de wanden in de keuken en woonkamer spachtelputz zitten.
Hoe kan ik dat nu het beste schoon maken en waarmee, ik wilde het nog niet texen.
De woonkamer is eigenlijk nog helemaal schoon alleen in de keuken boveraan langs het plafon die rand die is niet meer helemaal schoon.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Interieur
2.8K

Het beste antwoord

Met HG sierpleisterreiniger moet dit lukken, voorwaarde is wel dat dat de spachtelpütz niet geschilderd is.
HG sierpleisterreiniger maakt ongeverfd, vuil geworden sierpleister zeer snel en
goed schoon. Het verwijdert moeiteloos vuilaanslag van vet, roet, nicotine enz.
Oververven wordt hierdoor overbodig. Ontruim het vertrek vooraf. Bedek alle niet
te behandelen oppervlakken met afdekfolie. Maak het te reinigen oppervlak stofvrij
met behulp van een zachte borstel. Giet HG sierpleisterreiniger in een
verfrollerbak. Rol hierin met een lakroller tot er schuim ontstaat. Het oppervlak dun
en gelijkmatig inrollen. Eventueel overtollig schuim afnemen met een vochtige
doek. Naspoelen of nabehandelen met water is niet nodig. Na circa 3 uur is het
oppervlak droog.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook ik wist de juiste schrijfwijze niet, spagtelputz is nu opgeslagen in mijn woordenboek :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Volgens Wikipedia is de juiste schrijfwijze "Spachtelputz": http://nl.wikipedia.org/wiki/Spachtelputz
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Aha, bedankt, dan wijzig dit weer in mijn woordenboek.