Wat is er allemaal nodig om een badkamer te laten inbouwen in een oud huis op de 1e etage?

Het gaat om een huis uit 1930 met momenteel enkel een simpele badkamer op de begane grond. Stel je wil een luxe badkamer laten inbouwen op de 1e etage. Wat kost dat ongeveer en wat komt hier allemaal bij kijken om het rond te krijgen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het hangt een beetje van de balkenlaag en vloer af maar als dat voldoende sterk is. Ben je een beetje handig kost het ongeveer 1500 euro. Daar zit dan bij; Betonvloertje storten gipoblokken tegels + lijm + kit leidingwerk afvoer incl. toilet naar beneden zwevend toilet met stortbak ligbad (gen bubbels) douche kolom wasbak kranen putje vloerverwarming spiegelverwarming plafond (kunstof delen) verlichting nieuwe deur Klein materiaal afgelopen jaar zelf van een slaapkamertje (2 x 2,40) een badkamer gemaakt vandaar dat ik nog weet wat het gekost heeft.

Lol, dat is exact wat wwij aan het doen zijn. - Aansluitingen water, afvoer, verwarming - Aansluitingen electra (aparte groep) - Check sterkte vloer (Kan er een bad in? Kan er 5-10cm vloer bovenop) - Check dikte beton plaat (Kan je frezen voor leidingen, of moet je ophogen) - Bad / douche / toilet / wasbak / etc Prijzen zijn lastig zonder de situatie te kennen (Ruimte, breekwerk, ophogen vloer etc). Zelf doen? Reken op 6K euro minimaal. Laten doen: Reken 12K als je zelf mee werkt.

Aanvulling op bovenstaande antwoorden: Als je geen betonnen vloer hebt, maar houten balken, kun je tóch een bad plaatsen. Er moeten dan wel de zgn. zwaluwstaart platen gelegd worden (ook wel lewis platen genoemd). Dit zijn een soort golfplaten, die gevuld worden met beton, maar heel gelijkmatig verdeeld - voor werkwijze zie link Toegevoegd na 19 minuten: Ons huis is van 1926 en had ook geen badkamer boven. Wij hebben houten balken en hebben dus de zwaluwstaart platen gebruikt.

Bronnen:
http://www.karwei.nl/advies-en-inspiratie/...

En dan ga ik ook aanvullen: Als je alles laat doen gok ik ook 10 mile En wij hebben ook zo'n huis, jaren 20 en een houten vloer en wij hebben, omdat die zwaluwstaarten vrij hoog worden, en dan moet je de deur afzagen etc, gekozen voor een soort "rubber" onderlaag. Gemaakt van oude autobanden, daarover heen triplex en daaroverheen tegels. Ligt nu bijna 8 jaar. Nog nooit lekkage gehad terwijl het met mijn kids soms net een zwembad lijkt. Wel werken de tegels iets dus af en toe (tot nu toe 2x gedaan) zie ik dat een paar voegen in de vloer niet meer helemaal goed zijn en die voeg ik dan opnieuw

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100