Wat is er allemaal nodig om een badkamer te laten inbouwen in een oud huis op de 1e etage?

Het gaat om een huis uit 1930 met momenteel enkel een simpele badkamer op de begane grond. Stel je wil een luxe badkamer laten inbouwen op de 1e etage. Wat kost dat ongeveer en wat komt hier allemaal bij kijken om het rond te krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
6.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Twee rechterhanden zouden makkelijk zijn :D

Het beste antwoord

Het hangt een beetje van de balkenlaag en vloer af maar als dat voldoende sterk is.
Ben je een beetje handig kost het ongeveer 1500 euro.
Daar zit dan bij;
Betonvloertje storten
gipoblokken
tegels + lijm + kit
leidingwerk
afvoer incl. toilet naar beneden
zwevend toilet met stortbak
ligbad (gen bubbels)
douche kolom
wasbak
kranen
putje
vloerverwarming
spiegelverwarming
plafond (kunstof delen)
verlichting
nieuwe deur
Klein materiaal

afgelopen jaar zelf van een slaapkamertje (2 x 2,40) een badkamer gemaakt vandaar dat ik nog weet wat het gekost heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Lol, dat is exact wat wwij aan het doen zijn.

- Aansluitingen water, afvoer, verwarming
- Aansluitingen electra (aparte groep)
- Check sterkte vloer (Kan er een bad in? Kan er 5-10cm vloer bovenop)
- Check dikte beton plaat (Kan je frezen voor leidingen, of moet je ophogen)

- Bad / douche / toilet / wasbak / etc

Prijzen zijn lastig zonder de situatie te kennen (Ruimte, breekwerk, ophogen vloer etc). Zelf doen? Reken op 6K euro minimaal. Laten doen: Reken 12K als je zelf mee werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aanvulling op bovenstaande antwoorden:
Als je geen betonnen vloer hebt, maar houten balken, kun je tóch een bad plaatsen. Er moeten dan wel de zgn. zwaluwstaart platen gelegd worden (ook wel lewis platen genoemd). Dit zijn een soort golfplaten, die gevuld worden met beton, maar heel gelijkmatig verdeeld - voor werkwijze zie link

Toegevoegd na 19 minuten:
Ons huis is van 1926 en had ook geen badkamer boven.
Wij hebben houten balken en hebben dus de zwaluwstaart platen gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dan ga ik ook aanvullen:
Als je alles laat doen gok ik ook 10 mile

En wij hebben ook zo'n huis, jaren 20 en een houten vloer en wij hebben, omdat die zwaluwstaarten vrij hoog worden, en dan moet je de deur afzagen etc, gekozen voor een soort "rubber" onderlaag.
Gemaakt van oude autobanden, daarover heen triplex en daaroverheen tegels. Ligt nu bijna 8 jaar. Nog nooit lekkage gehad terwijl het met mijn kids soms net een zwembad lijkt.

Wel werken de tegels iets dus af en toe (tot nu toe 2x gedaan) zie ik dat een paar voegen in de vloer niet meer helemaal goed zijn en die voeg ik dan opnieuw
amigo