Zijn slagroompatronen na gebruik nog iets waard?

Gezien ze van een metaal gemaakt (lijken te) zijn.

En kun je deze ergens inleveren?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
7.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wij kunnen plastic, kartonnen verpakkingen en blik(jes) bij elkaar inleveren, Daar zou ik de metalen patronen indoen.

Antwoorden (2)

Ze zijn gemaakt van aluminium, aluminium is heel licht.
Je zou de patronen kunnen opsparen tot je een kilo(of meerdere kilo's) hebt en dat zou je bij je locale oud ijzer boer kunnen inleveren voor ongeveer € 0,60 per kilo.

In theorie zijn ze dus nog wel iets waard, maar in de praktijk zal je zien dat er zo ontzettend veel lege patronen in een kilo gaan dat het de moeite niet is.
8 jaar geleden
Ze wegen circa 30 gram per stuk. Dus 1,5kg per doos van 50 stuks. Als je die zou bewaren of opsparen kun je dat inleveren voor tussen de 0,75-1,00 euro per kilo. Kan een leuk zakcentje opleveren en is tevens goed voor het milieu!