Garantstelling van je ouders bij een huurwoning, wat houdt dit in?

Wat zijn de voorwaarden vaak? Is het nodig dat men hiervoor een afspraak maakt met de bank. Of is alleen een handtekening van je ouders voldoende?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
13.9K

Antwoorden (3)

NIet veel bijzonders. Je ouders staan er garant voor, zijn borg, dat de huur op tijd bij de verhuurder binnenkomt.
Als je ouders een klein beetje extra geld hebben, en ze kennen jouw betaalgedrag dan moet dat geen enkel probleem zijn. Ze hoeven alleen maar een handtekening te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De garantstelling houdt inderdaad niet veel in het is maar een handtekening van je ouders meer hoeft er niet te gebeuren. Maar ze staan dan wel in voor de betaling van de huur. Als jij niet betaald zullen je ouders moeten betalen. Dus het legt op jou wel een verplichting om tijdig elke maand te betalen
ronron1212
13 jaar geleden
Het is niet zomaar een handtekening zetten. Indien jij in gebreke blijft; dus de huur niet kan betalen, kunnen ze de huur vorderen bij jouw ouders. Dus er wordt sowieso betaald; door jou of je ouders.
Lees goed de regels, wellicht indien je eerder de huur opzegt, kan het zijn dat je de volledige termijn moet betalen. Dus licht je ouders goed in.