Hoe los ik piepende kledinghangers op?

Ik heb mijn kledinghangers aan een roede in de kast hangen. IJzer op ijzer, maar dat maakt zo'n scherp geluid. Heeft iemand daar iets op gevonden? Iets op de roede smeren of iets handigs met de hanger?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
4.1K

Antwoorden (4)

Dan zou ik gewoon wat reparatieplakband (ducktape) om het haakje van de hanger pakken. Een smal reepje maar.
Amadea
8 jaar geleden
jc54
8 jaar geleden
Een reep plakband op de roede lijkt mij handiger......
Amadea
8 jaar geleden
Mij niet. Daar heb je veel meer tape voor nodig. En bovendien glijdt de stang dan niet goed meer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea, dus tape op stang maakt stroef, en tape op de hanger niet???
Amadea
8 jaar geleden
Je krijgt het plakband nooit geheel glad over de hele stang heen geplakt, daar zullen altijd ribbeltjes in komen. Een smal reepje tape midden om het haakje geplakt zal geen invloed hebben op het schuifvermogen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik denk ook dat tape op de roede makkelijker en gladder aan te brengen is en minder tape kost dan wanneer je op elk haakje apart ene stukje tape doet. Bovendien is de kans groot dat de kleine stukjes op de haakjes los gaan laten. Op de roe heb je dat een stuk minder
Amadea
8 jaar geleden
Je plakt het rond het ijzer, dus de tape zit aan zichzelf vast. Daarom zal het niet gaan loslaten.
Een strook breed plakband (waar je dozen mee dichtplakt) of enkele lagen (op elkaar) op de roede plakken, de stro(o)k(en) wel goed strak (houden)trekken zodat er geen bobbels ontstaan. Het handigst gaat dit als je de roede verwijdert, dan kunnen de kledinghangers nog goed glijden.
8 jaar geleden
De kleerhangers vervangen door kunststofhangers.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een goede oplossing is iets uit de ‘oude doos’ .....smeer de roede eens goed in met een beetje ouderwetse boenwas en wrijf het goed uit met een zachte doek zodat het niet meer plakt. Je zult zien dat de kledinghangers weer lekker glijden over de roe en niet meer piepen.
amc