Wie weet wat voor plant dit is, en hoe kom ik er van af?

Volgens mij is het geen zevenblad, dat ziet er heel anders uit.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

dit moemt men zevenblad of zeven kruid weet niet zeker.
enige manier om het kwijt te raken is wieden,wieden,wieden en nog eens wieden.
vooral de wortels proberen te verwijderen.
als je het goed volhoud raak je er van af.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er worden op internet een heleboel tips gegeven tegen zevenblad. Hier enkele:

Handmatig verwijderen door uittrekken of uitspitten en de grond goed nakijken. Niet schoffelen want elk stukje wortel kan weer uitlopen. Wied meerdere malen per groeiseizoen en meestal meerdere jaren achtereen.

Vergif gebruiken -en dan maar even niet te veel aan het milieu denken- ook hier zijn vaak meerdere behandelingen nodig, vaak ook jaren achtereen. Neem de verhalen dat het na 1 keer afgelopen is dus maar met wat zout.

Bedek de grond met een dikke laag mulch, nadat je eerst zoveel mogelijk zevenblad hebt verwijderd. Het zevenblad groeit er wel doorheen, maar de wortels liggen nu een stuk losser in de mulch en zijn daardoor gemakkelijker te verwijderen.

Spuit als er volop bladeren aanwezig zijn witkalk op de bladeren. Herhaal dit gedurende enkele weken totdat het loof wegblijft.

Grond afgraven en nieuwe grond opbrengen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
- met de riek alle worteldelen verwijderen
- de grond zeven
- 1 jaar lang afdekken met zwart landbouwplastic
- bovengrond loshouden of mulchen (maakt het verwijderen van nieuwe uitlopers makkelijker)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is akelei. Hier kom je vanaf door alles uit te spitten en de grond af te dekken, zodat er niets meer kan groeien. Na een jaar kun je kijken of het nog opkomt. Ik kon geen site vinden waar het uitroeien van akelei beschreven wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De bladeren bespuiten met Roundup. De plant zuigt zich er mee op en sterft tot op de wortels toe uit.

RoundUp is een onkruidbestrijdingsmiddel. De werkzame stof glyfosaat blokkeert in planten de vorming van bepaalde enzymen, onmisbare bouwstenen van de plant. Het middel werkt hierdoor systemisch: alle planten die niet resistent zijn worden gedood. RoundUp is een merknaam van Monsanto, een van de grootste bedrijven ter wereld op het gebied van genetisch gemanipuleerde zaden. Het middel wordt vaak aangeboden en gebruikt in combinatie met soja-, tarwe en maïsvariëteiten die met behulp van genetische manipulatie resistent zijn gemaakt tegen glyfosaat. De meeste zaadproducten worden verkocht als “RoundUp Ready”, bijvoorbeeld “RoundUp Ready Soja”.