hoe vaak verschoon je een vissenkom?

Er zit een kleine goudvis is, en een klein plantje.
Moet het plantje ook iedere keer worden vervangen ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
9.4K

Antwoorden (1)

De vissenkom kan je best verschonen zo om de week of twee, het plantje hoef je niet te vervangen, beter is nog een flinke bos planten bij te voegen.

Bedenk wel dat elke keer je de kom reinigt je de goudvis enorm stoort, de kans dat het ziek wordt door temperatuurschommelingen is dan groot, vergeet niet dat de stress die een schoonmaakbeurt geeft je vis verzwakt en blootstelt aan ziekten, kwetsuren ook.

Daarom is het beter een wat groter rechthoekig aquarium aan te schaffen ( dat mag in kunststof zijn, is niet duur ), dan heb je veel minder werk en hoeven die grote schoonmaakbeurten niet meer.
Zoek een maatje voor je goudvis ( van dezelfde grootte ) en je goudvis zal veel gelukkiger zijn en jij ook.

Verdiep je ook in het aquariumhouden via internet, bibliotheek, ga naar een goede aquarium-speciaalzaak en vertel hierover, ze zullen je veel tips geven.
Z512099
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
JUIST! + Van de honderd jonge goudvisjes die in een kom terecht komen zijn er binnen een jaar 97 van dood!
terwijl een goudvis wel 40 jaar kan worden