Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is stroom in garagebox van appartementsgebouw voor mijn rekening of van de verhuurder?

Een kennis van me is verhuisd naar een appartement, hij heeft een garagebox wat bij het appartement hoort. Nu zegt hij dat hij de was en droogmachine beneden gaat plaatsen zodat hij die stroom ervan niet hoeft te betalen, klinkt leuk maar lijkt me niet logisch.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
5.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als de factuur van de elektriciteit nog niet op zijn naam staat zal de verhuurder nog facturen ontvangen .
Als hij de factuur ziet zal hij waarschijnlijk contact opnemen met zijn "provider".
( ik ken het juiste woord niet );).
Dan zal het spelletje afgelopen zijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Of de stroom loopt via z'n eigen meter of het word betaalt vanuit de service kosten en betaalt iedereen er dus aan mee.
En meestal kan je niet veel stroom verbruiken in de berging zijn lager afgezekerde groepen .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als het op service kosten terecht komt (en de stoppen slaan niet door) zal het ook wel niet lang duren voordat de verhuurder polshoogte komt opnemen. :)
Staat vast wel iets over in het contract..
Een appartement met een garagebox klinkt me niet ouderwets in de oren.
Zeer waarschijnlijk is de elektra apart aangesloten per appartement. Dus betaald diegene zijn eigen stroomverbruik.
Zelf woon ik in een flat met kelderbox en dat is mijn eigen stroom. Het dateert uit halverwege jaren tachtig.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus betaalt diegene zijn eigen stroomverbruik. Met een t.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding