is dit een kakkerlak?

Ik heb al 2x zo'n insect gezien bij ons buiten. Deze zat op het terras en een andere keer zag ik eentje in het gras. Het lijkt mij op een kakkerlak maar deze zaten buiten gewoon in het zonlicht. Zijn kakkerlakken niet lichtschuw? Die vande foto liep steeds een stukje vooruit en stopte dan weer even en is uiteindelijk in een nis in de buitenmuur gekropen. Het kriebelt nu echt bij mij en heb schrik dat ze binnen kunnen of misschien al binnen zitten!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
1.2K

Antwoorden (1)

Het heeft er alle schijn van ; de pootjes kloppen, ik denk ook de voelsprieten te kunnen zien ; dit lijkt me een Duitse kakkerlak (de meest voorkomende soort in Nederland).

Toegevoegd na 1 minuut:
Kakkerlakken zijn inderdaad lichtschuw, maar eerlijk is eerlijk, ik vind geen dier dat er zo veel op lijkt. Of ze binnen zitten hangt er vooral van af of daar wat voor ze te halen valt. Zorgen dat je nergens etensresten hebt liggen - ook niet in de prullenbak - lijkt op zijn minst verstandig.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Cicaden hebben toch dacht ik niet van die - voor kakkerlakken vrij kenmerkende - "uitsteekseltjes" op de poten ? Maar het zou best kunnen natuurlijk. Heel duidelijk is de foto inderdaad niet.