Hoe kan ik matte badkamertegels schoonmaken?

Ik heb mat zwarte wandtegels in de badkamer. Deze vertonen een witte aanslag die ik moeilijk weg krijg. Het laatst heb ik het geprobeerd met schoonmaakazijn maar het is alleen maar erger geworden. Wie heeft een tip?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.1K

Antwoorden (3)

Witte aanslag duidt toch op kalk. Azijn is een milde ontkalker, welke vaak niet krachtig genoeg is voor zwaardere aanslag.

Toegevoegd na 17 minuten:
Als het een natuursteen is, dan niet schoonmaken met een ontkalker/azijn. Deze kan de steen beschadigen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus wat moet vraagsteller dan gebruiken?
Hagesan Blauw zou een oplossing kunnen zijn, dit verwijderd kalk prima, aanbrengen met een spons, na het eventueel verdund te hebben, enkele minuten in laten trekken en afspoelen. Ik weet alleen niet of dit ook geschikt is voor natuursteen, dus als je tegels van natuursteen zijn, even bellen met de klantenservice van HG.

Toegevoegd na 59 seconden:
HG is te koop bij supermarkt, drogisterij, bouwmarkt, Blokker en Marskramer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer het eerst uit op een onopvallend hoekje,als het natuursteen is, wordt het er alleen maar erger van (want dan los je de steen op door zuur te gebruiken).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zeker een goede tip stippel, bedankt.
Na het reinigen met groene zeep en een magic eraser sponsje (action) maak ik de vloer altijd nog een keer schoon met schoonmaakazijn en een microvezeldoek. Soms moet ik dat 2 keer doen. Maar wanneer ik dit regelmatig 1 keer per maand doe, is het goed schoon te krijgen. Ik kreeg pas nog de tip om daarna in te wrijven met babyolie, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Succes!