Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik hoor steeds vaker dat je af en toe op 90 graden moet wassen. Klopt dit en hoe vaak moet dat dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit is vooral nodig om je wasmachine schoon te maken. Anders krijg je last van vieze geurtjes op je was.
Ik doe het altijd als ik een handdoekenwas draai. Die kunnen er goed tegen om zo heet gewassen te worden.
Dat komt bij mij dus neer op 1 à 2 keer per week en sinds ik dat doe heb ik geen last meer van de vieze luchtjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik doe het na ongeveer 15 a 20 wasbeurten (ligt eraan hoeveel echt vieze was je moet draaien) ik doe een flinke hoeveelheid soda in de machine en laat deze dan op 90 graden draaien. Het is goed voor ontkalking,maar ook om vieze randen en vieze geurtjes weg te halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1x in de maand is genoeg.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Was met de wasmachine regelmatig op 90 graden, dan blijft de machine mooi schoon van binnen. 1 x per 15 wasbeurten of op 90 graden zonder was maar met een handvol soda of een vaatwasblokje. Je voorkomt er veel narigheid door stinkende was, niet meer centrifugeren, lagers gaan langer mee.

Je kan ook bij iedere wasbeurt een lepel soda erbij doen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding