Gewoon scheutje afwasmiddel en schoon poetsen met vochtige vaatdoek. Daarna goed na afnemen met natte vaatdoek. Daarna met droge vaatdoek. Gaat uitstekend en kost niets. Er is speciaal schoonmaakmiddel voor maar is duur en effect is het zelfde.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Composiet aanrechtbladen zijn gevoelig voor vlekken. Wanneer, met name agressieve, natte plekken op het aanrecht blijven liggen, trekken ze geleidelijk in het aanrechtblad en kunnen niet meer verwijderd worden.
Composiet aanrechtbladen zijn wel onderhoudsvriendelijk, verwijder direct de vlekken. Een nadeel van composiet is de gevoeligheid voor hitte. De bladen zijn wel hittebestendig maar hete pannen zorgen voor verkleuring van het hars in het aanrechtblad. Deze zogenaamde thermoshock zorgt voor blijvende verkleuringen van het aanrechtblad. Zet hete pannen altijd op een onderzetter.
Je kunt composiet aanrechtbladen schoonmaken met warm water en een mild schoonmaakmiddel. Bij een dagelijkse sopbeurt blijft het blad mooi.
Een speciale HG natuursteenreiniger werkt goed. Gebruik nooit aceton of thinner. Komt er een bijtend middel per ongeluk op het blad terecht, spoel dan het blad direct af met veel water.
Door het werkblad eens per jaar te impregneren maak je het extra dicht, zodat je iets minder oplettend hoeft te zijn. Dat vraagt ook onderhoud en geeft geen garantie dat er nooit een ongelukje gebeurt.