Kan je parfum verwijderen die op een houten deur is terechtgekomen?

Op een witte geschilderde houten badkamerdeur, is er parfum op terecht gekomen , strepen dr het spuiten met de parfum, niet onmiddelijk gezien ,dr vakantie en nu vastgesteld. Wat nu? Het is precies of die parfum zich heeft ingevreten in de mat satijnen laag van de deur.
Reinigen met ? Volledig herschilderen?

9 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als de verf er goed opzit: een fijn schuur of polijst middel proberen.
Misschien die voor auto's? Maar meteen overschilderen zou wel eens minder werk kunnen zijn dan allerlei dingen proberen..
Je hoeft alleen maar te ontvetten, licht te schuren en 1 nieuwe toplaag te schilderen.
paulus811
9 jaar geleden
Als de verf er vanaf de fabriek op zit is het meestal gespoten en krijg je het er zelf nooit meer zo strak en zonder stofdeeltjes op.

Het beste antwoord

In parfum zit oplosmiddel(alcohol), dat dus ingewerkt heeft op de verf. Ofwel de verf een beetje opgelost heeft Dat valt niet meer schoon te maken, Je zou kunnen zeggen dat de parfum dat stukje deur al schoongemaakt heeft.
Het ene wat er op zit is: opnieuw verven, het andere ermee leren leven
anneliez