Kan een synthetische fleecedeken in de droger?

Mijn hond heeft voor in zijn mand fleecedekens, het zijn synthetische dekens, maar eigenlijk zou ik ze ook nog in de droger willen doen. Is dit gevaarlijk? Ik heb namelijk de labels eraf geknipt. Het eventueel krimpen maakt mij niet uit, het is voor de hond.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
33.3K

Antwoorden (10)

Ik doe het soms wel. Fleecedekens zijn snel droog, daar zou je het niet voor hoeven doen, maar misschien krijg je er wel nog meer haren af. Als je de droger niet op hoge temperatuur zet, zou het moeten kunnen.
(Nou moet ik wel zeggen dat ik ook dingen in de droger mik die er volgens het label niet in mogen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
ik ook zolang het niet iets is wat veel gekost heeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, niet helemaal alles gaat erin, maar toch wel veel.
Gewoon op zo laag mogelijke temperatuur en niet te lang, geen probleem, maar je bent wel meer haren kwijt (daar gaat het om zeker?
anneliez
12 jaar geleden
Ja hoor dat kan gerust. Stop zelf altijd mn fleece vesten in de droger...
Het is immers gewoon verwerkt plastic
En dat krimpt niet. En voor de temp hoef je het ook niet te laten. Want alleen bij open vuur moet je uitkijken met fleece.
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor zonder problemen,heel even maar want hij is droog in een mum van tijd om dat het synthetisch is en dus niet veel water opneemt.Krimpen doet het ook niet om die reden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan, ik heb ook fleece dekens waar mijn honden op liggen en als ik deze in de droger doe zijn de meeste haren er vanaf. Ik doe dat wel als ik thuis ben en haal ze na 10 minuutjes al uit de droger omdat ze voor het drogen zelf niet zo lang erin hoeven. Het is puur om de haren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het niet doen, want hij word er heel statisch en knetterig van, en door het statisch gaan alle honden haren er aan plakken. Mss dat veel wasverzachter wel helpt, maar fleece is gewoon een erg statisch stofje.

Maar qua behoud van de stof kan het gerust, lauw droog programma. Word ie wel weer lekker donzig van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
GEBRUIK WASVERZACHTER EN DAN IN DE DROGER, GAAT LUKKEN
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe het altijd met de deken van onze kat.
Gaat prima.
Makkelijkste is om twee dekens te hebben dan kun je de ene wassen en de andere drogen.
12 jaar geleden
ik doe het altijd wel. voordeel is dat er veel haren uit gaan in de droger.

wel op een lage stand (ze hoeven maar even) en wasverzachter gebruiken (anders gaat je hond 'knetteren' omdat hij/zij statisch kan worden door de deken) :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hihi, En de vonkjes vliegen er echt vanaf dan, in het donker zie je echt vonkjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
yep, en wat dacht je van het effect van een natte neus die ff aan je hand aanraakt als 'subtiele hint' dat een aai en aandacht niet verkeerd is :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hihi, ja ik ken het! zielig!!!!
Kan gerust, even wasverzachter gebruiken en op een lage stand. Ook de meeste haren zijn eraf.
Wil je echt alle haren van een fleece artikel hebben, gebruik dan een plakroller van Ikea.
Werkt perfect, er zit geen haar meer op.