waarom moet het ene vloeibare wasmiddel in een bolletje en andere alleen in het bakje?

vloeibaar is toch vloeibaar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
19.5K

Antwoorden (3)

Het zou zo zijn dat het wasmiddel wat je in het bolletje stopt, langzamer wordt opgenomen tijdens het wasprogramma, dus beter verdeeld, dan het wasmiddel dat je in het bakje stopt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk moet er niets,want het werkt bij allebei goed.
maar als je het in het bakje doet en de machine gaat water vullen,dan loopt het water eerst naar het laagste gedeelte tot aan de pomp,en daarna de slang in,en dan wordt de trommel past gevuld met water,dus van het wasmiddel in het zeepbakje wordt een gedeelte meegenomen naar het laagste punt van de wasmachine.
als je het in het bolletje doet wordt het langzamer verdeeld door het water,maar het verschil zal niet echt groot zijn.
zelf heb ik nog een aeg turnamat waarvan je de deksel onder het wassen nog gewoon kunt openen,om evt wat was bij te vullen,en ik giet het wasmiddel gewoon op de trommel als er al wat water in staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vloeibaar hoort toch altijd in een bolletje? als je het rechtstreeks in het bakje (waar je normaal dan de poeder in zou moeten doen) zou doen, kan het veel slechter oplossen omdat er siliconen in vloeibaar wasmiddel zit. je moet het bolletje met zeep altijd bij je was in de trommel zetten. poeder hoort wel in de doseerbak langs de wasverzachter. (* weet niet of die volgorde bij alle wasmachine`s geld) maar zover ik weet heb je 3 bakjes: eerst voor de wasverzachter (de dunste met bloemsymbool), dan heb je I. voor het poeder voor de voorwas en II voor het poeder van de hoofdwas.