Hoe krijg ik een soort van vetvlekken van mijn laminaat?

Er was verf op mijn laminaat gekomen en een kennis van me was Zo slim om de verf weg te halen met terpentine.
Nu heb ik dus een soort van vetachtige waas op mijn laminaat.
Het glimt helemaal en het is niet op 1 plek maar op meerdere.
Ik irriteer mij er heel erg aan, wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.7K

Antwoorden (3)

Ik vrees dat naast de verf ook de bovenste laag van het laminaat werd weggehaald en dat dit de doffe plekken geeft. De terpertine is niet meer aanwezig op het laminaat, dus je kunt het dan ook niet weghalen. Terpentine is op zich vetoplossend.

Ik vrees dat je laminaat niet te redden is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Terpentine is enigszins vettig, het is dus mogelijk dat jij glimmende vlekken op je laminaat hebt van de terpentine. Probeer het eens met een oplossing van st Marc schoon te maken, dat is een ontvetter die te koop is bij de bouwmarkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kun je Terpentine niet als vetoplosser gebruiken? Kan dat dan zelf vettig zijn? Voor de goede orde, het was niet ik die je een negatieve beoordeling gaf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zou terpentine als vet oplosser kunnen gebruiken, maar helaas tast dat de laag van het laminaat ook aan, dus zou ik dat verder niet proberen. Als de toplaag al aangetast is, dan zie je een lichtere vlek op het laminaat, omdat dat niet het geval is, er is alleen over glimmen verteld, denk ik dat het met st Marc nog wel moet lukken. (De minnen neem ik niet serieus, als ze niet gemotiveerd zijn, niemand kan er iets mee, als hij gemotiveerd is leer ik er iets van, of kan de vraagsteller er een oordeel over vellen.)
Eerst dweilen met een flinke scheut schoonmaakazijn en als de vloer droog is dweilen met warm water met niets erin,vloer opwrijven met een vezeldoek en het is weg ,hier enkele weken geleden exact hetzelfde meegemaakt en het was zo opgelost