Wat maakt dat bruine zeep zo zacht is voor je handen en tegelijk ontvet en je vloeren mooi maakt? Vanwaar komt die specifieke geur?

Zou je ook gewoon een douche of bad kunnen nemen met bruine zeep?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Groene(bruine) zeep heeft ongeveer dezelfde grondstoffen als gewone harde zeep.
Wat ik niet weet is de naam van die grondstof en ik kan er ook niet meer op komen.

Wat ik wel weet is dat het, dus, dezelfde grondstof heeft. Maar bij harde zeep wordt het met een ander middel gemengd zodat het verhard (natriumhydroxide).
En bij groene zeep met een verzachter (kaliumhydroxide).
En groene zeep heeft meer olie erin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vroeger, voor het gebruik van de "harde"zeep werd de zachte zeep, bruine of groene zeep genoemd, overal voor gebruikt, ook voor het wassen van het lichaam.Je zou hem dus wel kunnen gebruiken, maar houd er rekening mee dat hij erg ontvet, dus dat is niet zo goed voor je huid.
Dat men hem vroeger wel gebruikte zonder al te veel problemen komt omdat men toen echt niet iedere dagonder d douche of in bad ging, zelfs wekelijks werd niet altijd gehaald, dus je huid had tijd genoeg om weer te herstellen van het vetverlies
anneliez
11 jaar geleden
Mijn vader (82 jaar) wast zelfs zijn haar (dat beetje dat hij nog heeft ;-) er af en toe mee. Het enige wat volgens hem helpt tegen 'berg' (een soort schilfers op je hoofd - geen roos)