Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat maakt dat bruine zeep zo zacht is voor je handen en tegelijk ontvet en je vloeren mooi maakt? Vanwaar komt die specifieke geur?

Zou je ook gewoon een douche of bad kunnen nemen met bruine zeep?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Groene(bruine) zeep heeft ongeveer dezelfde grondstoffen als gewone harde zeep.
Wat ik niet weet is de naam van die grondstof en ik kan er ook niet meer op komen.

Wat ik wel weet is dat het, dus, dezelfde grondstof heeft. Maar bij harde zeep wordt het met een ander middel gemengd zodat het verhard (natriumhydroxide).
En bij groene zeep met een verzachter (kaliumhydroxide).
En groene zeep heeft meer olie erin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vroeger, voor het gebruik van de "harde"zeep werd de zachte zeep, bruine of groene zeep genoemd, overal voor gebruikt, ook voor het wassen van het lichaam.Je zou hem dus wel kunnen gebruiken, maar houd er rekening mee dat hij erg ontvet, dus dat is niet zo goed voor je huid.
Dat men hem vroeger wel gebruikte zonder al te veel problemen komt omdat men toen echt niet iedere dagonder d douche of in bad ging, zelfs wekelijks werd niet altijd gehaald, dus je huid had tijd genoeg om weer te herstellen van het vetverlies
(Lees meer...)
anneliez
11 jaar geleden
Mijn vader (82 jaar) wast zelfs zijn haar (dat beetje dat hij nog heeft ;-) er af en toe mee. Het enige wat volgens hem helpt tegen 'berg' (een soort schilfers op je hoofd - geen roos)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding