Hoe bepaal je de beste lengte van een popnagel?

Hoe ver moet de popnagel voor het poppen door het materiaal steken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.8K

Het beste antwoord

op het doosje (etiket) van de nagels staat meestal het klembereik. dunnen nagels zullen minder ver door het materiaal moeten steken als dikke nagels. het is beter een te lang dan een te korte nagel te gebruiken als de nagel niet genoeg klemt zal de spijker nog niet afbreken en kan je een tweede keer de tang dicht knijpen voor de nagel afbreekt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank, met name ook voor de link.

Andere antwoorden (2)

Als hij maar door de 2e laag materiaal zit (dat kun je aanvoelen duw de popnagel ietsjes schuin door het eerste materiaal dan rustig draaien met een klein beetje druk dan voel je hem vanzelf door het (2e)gaatje schieten)hoever hij er door zit maakt niet zo veel uit als je er maar voor zorgt dat de 2 materialen zo dicht mogelijk op elkaar zitten. Het beste is natuurlijk tot de sluitring op het eerste materiaal zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als hij maar een paar milimeter doorsteekt trek ik het kopje door de tweede laag heen voordat de boel vastzit.
'net er doorheen' is blijkbaar niet genoeg.
Dit is de dikte van de materialen + 2 x de diameter van de popnagel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus diameter 4 mm dan moet die 8 mm doorsteken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank.