Van welk dier komt dit?

Regelmatig ligt er op of naast mijn kokosdeurmat die buiten voor de voodeur ligt, dierlijke ontlasting. Zou het van een steenmarter kunnen zijn? En wat kan ik er evt. tegen doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
7.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.rootsmagazine.nl/wp-content/uploads/m1mwgrci9f9d.jpg
Ik gok ook egel.
(ook uit ervaring in de tuin, dat was zeker van een egel want die was behoorlijk pissig dat ik hem lastig viel toen ik een zeil van een stapel stookhout haalde)

Antwoorden (2)

Marterpoep is iets groter, wat touw-achtiger en heeft meestal meer een lange dunne punt. Ook zijn er vaak botjes en veertjes in terug te vinden, dus als je het zeker wilt weten, zou je de drol moeten uitpluizen.
Dit lijkt me eigenlijk "gewoon" de poep van een egel. (Is wat "vettiger", glimmender, en als je die gaat uitpluizen vind je vaak chitine-schilden van insekten enz0).
Moet je niks aan willen doen ; egeltjes in je tuin is goed tegen de slakken, emelten en ander kruipend gespuis, en ze kunnen geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ben er niet van overtuigd dat het uitwerpselen van een egel zijn. Het kan gezien de vorm ook van een steenmarter zijn. Maar daarvoor geldt hetzelfde als voor een egel: wees blij dat je zo'n prachtig dier in je omgeving hebt. Hij zal beslist niet je huis binnenkomen en in je tuin doet hij niets anders dan muizen verschalken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nou......ik ken mensen die dat niet met je eens zijn.
http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/58861-overlast-door-steenmarters-wat-kan-men-er-zelf-tegen-doen.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zoom maar eens goed in op de foto ; dan zie je de glimmende "puntjes" die zo typerend zijn voor egelpoep. Ik heb ze dagelijks in de tuin.