Ik gebruik sinds een paar dagen geurstokjes van Rituals voor Mr & Mrs Fragrance vloeistof. Waarom ruik ik de geur niet?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
8.1K

Antwoorden (1)

Dat kan aan verschillende dingen liggen.
- Als de ruimte te groot is kost het meer tijd om de geur te verspreiden.
- Als de ruimte te goed geventileerd is zal de geur vrij snel verdwijnen.
- Misschien gebruik je de geur al langer (bijvoorbeeld op je lichaam in een zeep/parfum-vorm) en ben je (zoals zo'n reclame zo irritant zegt) er geurenblind voor geworden
- Misschien zijn er andere geuren in je huis die overheersen? Zoals huisdieren of etensgeuren.
- Misschien heb je het potje niet open gemaakt ;)
- Misschien staat het flesje op een te koele plek en verdampt de geur niet goed genoeg door de ruimte

En, wat ik zelf had: ik had geurstokjes van een vriendin gekregen, ik had ze in ons huis in de toiletruimte (zonder raam) gezet, ik rook ze daar niet, later heb ik ze op de studeerkamer gezet en heb hem even afgestoft, daarna vergat ik om het losse dopje er weer op te zetten (dat dopje met gat in bovenkant waar de stokjes doorheen komen). Vanaf dat moment rook ik hem heel goed.

Toegevoegd na 1 minuut:
Andere opties zijn natuurlijk dat het aan jou ligt, ik noemde al de 'geurenblindheid', maar je kan ook gewoon verkouden zijn of het potje op de verkeerde plek hebben gezet (bijvoorbeeld in een hoek van de kamer waar je eigenlijk nooit komt, dan ruik je het daar misschien wel, maar in de hoek van de kamer waar je altijd zit ruik je het niet/minder)