Vlooien in heel het huis. Welk bedtrijdingsmiddel werkt het best tegen de vlooien?

We zijn net terug van vakantie en de vlooien hebben het huis overgenomen. Welk bestrijdingsmiddel werkt het beste, Action of Kruidvat?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
met zowel het middel van Action als het van Kruidvat heb ik geen ervaring. Destijds via de dierenarts een spray aangeschaft, welke prima hielp. De naam ben ik even kwijt, het was een grote witte bus met (ik meen) blauwe letters)

Antwoorden (2)

U kan bv bij de dierenarts om een spray gaan:
Haal bij uw dierenarts een anti-vlooienmiddel voor al uw huisdieren en behandel ze maandelijks.
Behandel daarnaast ook de omgeving met een speciale omgevingsspray tegen vlooien.
Behandel bij een vlooienuitbraak één keer per maand de omgeving gedurende drie maanden. Daarna kunt u vier keer per jaar de omgeving preventief gaan behandelen.
fremar
8 jaar geleden
Een veel voorkomend probleem, bewoners weg met vakantie, en na terugkomst vlooienplaag.... meestal als er huisdieren wonen.

Het beste kun je een anti vlooien poeder gebruiken en dit door heel het huis op vloerbedekkingen zoals tapijten en stoffen meubels verspreiden. Het poeder doodt en versuft de vlooien waarna je de vlooien en het poeder na enige tijd makkelijk met een stofzuiger te lijf kunt gaan.
Doe ook wat poeder in de stofzak van de stofzuiger en gooi de stofzak na het eerste gebruik direct weg. Herhaal dit zonodig nog een keer.

Het voordeel van vlooienpoeder is dat het zich niet makkelijk door de lucht verspreidt en daardoor geen direct inademingsgevaar oplevert. Bij sprayen met vloeistoffen moet je altijd rekening houden met verdamping in de lucht waardoor de luchtwegen aangetast kunnen worden van mens en dier.