We gaan verhuizen en nu staat bij de andere woning een garage van de huidige bewoner,we hebben de garage overgenomen.

Maar nu willen ze de auto graag een week laten staan
is dit verstandig in verband met aansprakelijkheid.
Wat is uw mening.Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Ik zou er niet aan beginnen. Toen ik mijn eerste koophuis betrok was ik ook zo grootmoedig om de voormalige bewoners mondelinge toestemming te geven om nog wat spullen te laten staan. Ik dacht dat we een goede afspraak hadden gemaakt maar helaas. Toen ik aan kwam in mijn nieuwe huis, hadden ze niet alleen hun volledige huisraad wat opgestapeld maar ook 3 katten achter gelaten. De katten sloopten werkelijk alles en ik kon met mijn spullen geen kant op. Totaal heb ik 3 dagen in hun rotzooi gezeten ondanks dat ik een aantal keren contact had gezocht om hun katten te halen.

Vandaar mijn advies: begin er niet aan, er komt altijd gezeur van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

je kan op een normale manier zeggen dat ze de auto gerust een week mogen laten staan maar dat dat wel op eigen risico is.
zorg wel dat er iemand bij is als je dit voorsteld .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje ver gezocht? Tenzij je bijv. de garage gaat afbreken of in de brand gaat steken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het ooit eens andersom meegemaakt. Toen kocht ik een huis dat leeg stond en sprak ik met de eigenaren af dat ik alvast spullen daarin kon zetten.
Het beste is om een klein contract te maken waarin je stelt dat het risico van inbraak/schade (aan auto en garage) voor de huidige bewoners is.
Mocht er iets gebeuren zijn zij in ieder geval aansprakelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee ik zou het niet doen
ik zou gewoon zeggen dat je je eigen auto wilt stallen in de garage en als je geen auto hebt zeg je dat je de garage wilt gebruiken voor opslag van je spullen
maar ik zou geen spullen meer van andere mensen in huis of bijgebouwen laten staan die je niet hebt overgenomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, hoe onaardig ook, ik zou het ook niet doen. Die garage is uitermate handig om alle losse troep in te storten tijdens het verhuizen. Is het zo'n speciale auto? die van jullie staat nu toch ook gewoon op straat?

Dus tenzij het één of andere speciale oldtimer is, is het een vreemd verzoek
13 jaar geleden
Misschien kan je daarover een contractje opstellen waarin staat dat de auto 7 dagen (met een van.. tot .. datum) kan/mag blijven staan en dat jij NIET verantwoordelijk bent c.q. aansprakelijk gesteld kan worden voor evt. ontstane schade, nu of in de toekomst, op welke wijze dan ook.
Als beide partijen dit dan ondertekenen moet het geen probleem zijn lijkt me. Dan is het op eigen risico voor de autobezitter.
Mocht je het idee niks vinden kan je altijd gewoon 'NEE' zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat ze die auto maar lekker buiten op straat zetten, of is de buurt waar je gaat wonen zo onveilig dat de vorige bewoners dat niet aandurven? Een beetje auto kan wel een buitje regen hebben....;)