Is dit asbest ja of nee? We maken ons zorgen.

hallo, bestaat er een kans dat dit asbest is? Wij hebben dit gevonden in ons kantoortje/hobby ruimte en hebben het verplaatst. Tijdens het verplaatsen brak 1 van de platen door midden. We maken ons dus behoorlijk zorgen. Weet 1 van jullie of onze zorgen terecht zijn?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
1K

Antwoorden (3)

Asbest herken je het best aan de vezelige structuur en die zie ik niet op de foto's. Er is dus vrijwel zeker geen sprake van asbest. Zekerheid daarover krijg je alleen door specialistisch onderzoek.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik vind het er redelijk vezelig uitzien anders...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Met de aanstekertest kan je je met zekerheid zeggen of iets geen asbest bevat.
Uitleg in het antwoord van fremar.
http://www.goeievraag.nl/huis-tuin/overig/vraag/452393/asbest-nobranda
Pak voorzichtig een plaat op en probeer het in de brand te steken. Als het brand, is het geen asbest. Doe het buiten en houdt een emmer water bijdehand.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
BIjna goed maar niet in de brand steken, dat is gevaarlijk als het wel asbest bevat. De asbest brand niet maar kan wel vervliegen. Met een aansteker testen is velig:
Uitleg in het antwoord van fremar.
http://www.goeievraag.nl/huis-tuin/overig/vraag/452393/asbest-nobranda
Het zijn plafondplaten van minerale wol en die bevatten geen asbest. Geen zorgen en gewoon bij het grof vuil of in de container.