Hoe kun je het beste RVS apparatuur in huis reinigen van vinger- en/of vetvlekken ?

Ik wil geen gebruik maken agressieve en/of schurende middelen, omdat dan in de loop van de tijd het RVS dof wordt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Onze keuken is voor een groot deel RVS en na veel verschillende producten gebruikt te hebben, gebruiken wij nu HG roestvrij staal spray, in de supermarkt gekocht. Prima spul, zonder al te veel boenen gaan de vingerafdrukken/ vetvlekken weg. Succes!

Gewoon, een paar druppeltjes ajax in een vochtig doekje. Afnemen en met een keuken papiertje droog maken om kringen te voorkomen

Je hebt ook schoonmaakmiddel speciaal voor RVS. Toegevoegd na 54 seconden: stainless steel cleaner & polish

Wat verbazingwekkend goed werkt is een paar druppels zwitsal babyolie op een doekje en poetsen maar!

Ha, die Sirius; Wij gebruiken meestal Berner Inox Cleaner. Werkt prima en is bij veel keukenzaken verkrijgbaar.

Ik vind een microvezeldoekje het prettigst werken. Gewoon zonder schoonmaakmiddel of iets. Met een nat doekje afdoen en met een droge napoetsen, of als het niet echt vies is met een iets vochtig doekje.

HG roestvrijstaal reiniger werkt perfect

Ik heb altijd RVS reiniger van het Kruidvat. een paar druppeltjes op een spons, even wissen en met een nat doekje afnemen. Het moet bij mij glanzen en daarom droog ik het met een zacht doekje nog even na. In elke supermarkt hebben ze RVS reinigers en ze werken allemaal goed volgens ditzelfde principe. Krassen doen ze niet!

Met een scheut citroensap in het poetswater gaat het ook goed!

Gewoon slaolie op een doekje, goed uitwrijven en daarna afnemen met een microvezeldoekje. Werkt perfect!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100