Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk soort insect kan dit zijn? (foto)

Laatst hebben we een groter aantal van deze kleine kevers langs de muren in de woonkamer / keuken op de begane grond van ons huis zien kruipen. Ze vliegen niet. Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat is een snuitkever.
(Lees meer...)
paulus811
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Waarom is hier een negatieve duim bij geplaatst? Ziet er echt wel uit als een snuitkever!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een snuitkever ja. Maar welke ? Van mij in elk geval een plus.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
de bekende. ik kan me herinneren dat wij ze thuis een keer een plaag hadden toen ik nog kind was, en vorig jaar hadden we ze zelf in huis. Zijn vanzelf weggegaan.
Helaas kan je de details niet scherp genoeg krijgen om te onderscheiden welk beestje het nou precies is. Maar het zou een graanklander kunnen zijn.

Het is in elk geval aan te raden jouw voorraadkast na te kijken of ergens een pak aangevreten is.
(Lees meer...)
Amadea
8 jaar geleden
Een kever. Wij hadden ze ook een keer. Gelukkig lopen ze niet zo snel. Wat hielp was inderdaad de voorraadkast checken en de pakken waar ze in zaten weggooien (alle?). Een paar keer stofzuigen en de plinten met water-azijn afvegen, dan lopen ze niet je hele huis door.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding