Zou ik gaan voor een betonschuurmachine. Kost wat, maar bespaard wel een hoop rotwerk. (als het op beton gelijmd is dan)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met behulp van een koevoet moet dat lukken, verwijder eerst de plint, daarna heb je een startpunt. Het beschadigen van een gelijmde vloer is niet te vermijden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@crea:
Vraagsteller geeft niet aan waarop de 'houtenvloer' verlijmd is.
Met een koevoet moet je eerst ruimte creëren tussen het hout en ondergrond. Denk dat je dan beter een hamer en beitel kan gebruiken.
Mvg. TX.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je de koevoet eronder tikt met een hamer, dan is de kans groot dat het lukt, maar je hebt wel gelijk, met hamer en beitel zal het nog sneller gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Koevoet eronder slaan met hamer en dan wrikken.
Enn nieuwe scherpe koevoet is aan te bevelen:
http://www.stanleyworks.be/products/detail/Sloopmateriaal/Koevoeten/FatMax%C2%AE+Koevoet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de aanvulling Jackd.
Als het met handgereedschap niet lukt:
Met een afbikhamer:
http://www.boels.nl/huren/boren-breken/breken/steel-afbikhamers

Of een breekhamer met een brede beitel.
http://www.boels.nl/huren/boren-breken/breken/breekhamers-tot-30-kg

Afhankelijk van de lijm en ondergrond kan je wat schade verwachten.
Bij beton heb je het met egalisatiecement snel weer strak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Strak antwoord +