Hoe kun je een terras met grijze natuurstenen renoveren?

Ik heb sinds een jaar of 5 een terras met een soort leistenen tegels (natuursteen) Ik heb 2 problemen: Op de eerste plaats zijn de stenen nu bijna wit (lichtgrijs) en ik wil ze donkerder hebben. Hoe doe ik dat? Op de 2e plaats staan de voegen van de buitenste tegels open. Hoe krijg ik de voegen weer vol en de tegels vast?

Weet jij het antwoord?

/2500

De tegels donkerder maken doe je met vet/olie. Lijnzaadolie leent zich daar goed voor, maar je kunt ook slaolie gebruiken, of je spuit er WD 40 op. Bij alle olieën is het wel zaak dat je het goed uitwrijft. De voegen repareren is afhankelijk van waar en hoe ze precies liggen. Het kan dat je met kit je probleem op kunt lossen, maar het is ook mogelijk dat je de voeg compleet moet vervangen.

Als de stenen zijn verkleurd, de voegen open en de stenen zitten los, dat is het nooit goed gelegd en er zijn stenen gebruikt die niet geschikt zijn voor buiten. Hier kan je echt niets meer aan doen, deze stenen zullen na renoveren, iedere winter weer opnieuw los vriezen. En ook de voegen zullen blijven los laten. Alles op nieuw leggen is de enigste goede oplossing de rest is lapwerk. Mogelijk kan je de kleur van de stenen wel donkerder krijgen met een transparante laag lak, voor buiten. Voor proef kan je een steen nat maken, blijft de kleur het zelfde, dan heeft ook dat geen zin. Is de natte steen goed van kleur, dan zou je dat kunnen proberen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100