Wat is goedkoper en beter voor het milieu: leidingwater of elektrische waterpomp?

Wat is goedkoper en beter voor het milieu om de tuin te besproeien met water: leidingwater of elektrische waterpomp die het water uit de sloot pompt?
Uitgaande van een standaard lichte dompelpomp omdat een vijverpomp waarschijnlijk niet sterk genoeg is.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
1.4K

Antwoorden (1)

Afhankelijk van hoeveel je moet besproeien.
Trouwens, met alleen een dompelpomp ben je er nog niet, want die pompt het water wel op maar levert niet genoeg druk om mee te besproeien. Of je moet een hoge druk dompelpomp hebben en die zijn vrij kostbaar.
jc54
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ga gebruik maken van druppel besproeing die waarschijnlijk niet heel veel druk nodig heeft
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Met druppel besproeiing maak ik gebruik van leidingwater, ik heb een aantal jaren met opgevangen regenwater gewerkt maar ondanks het filter raakten de nozzles telkens verstopt .
Het koste me een paar keer planten door uitdroging tijdens de vakantie en sinds ik met leidingwater werkt nog niets kwijtgeraakt.
Ondanks dat ik het milieu in deze heb meewogen denk dat leidingwater in dit opzicht beter uitpakt.
Als je het milieu mee wilt wegen dat leg je een natuurlijke onderhoudsarme tuin aan en gebruik geen geteelde planten uit pot.
Trouwens 1 biefstukje laten staan en je kunt je tuin het hele jaar besproeien.