Op gelijmde spiegelmosaiek is er op de bovenkant lijm terrecht gekomen , hoe haal ik die er beste af?

Ik wil iets maken zoals foto, heb dat geprobeerd doch op de spiegels zijn er hier en daar lijmsporen van het lijmpistool. Hoe kan ik deze lijm verwijderen zonder dat de spiegels los komen? Bedoeling is gewoon mooie zuivere spiegeltjes

Picture for question
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kun je het er niet gewoon voorzichtig afpeuteren? De lijm is waarschijnlijk een hard klontje geworden. Als het lukt een heel klein stukje los te peuteren dan kun je er iets onderschuiven waarmee je het klontje misschien los kunt wrikken. Bijv. een puntig mes en dan heel voorzichtig wrikken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er bestaan ook lijm verwijderaars maar die zijn volgens mij nogal prijzig en ook niet geschikt voor alle materialen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er bestaan ook lijmverwijderaars maar die zijn volgens mij nogal prijzig en ook niet geschikt voor alle materialen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik ga er van uit dat je lijmpistool heb gebruikt met een soort plastiek staafjes. ---> in de diepvries steken en achteraf afkrabben met uw nagels. Indien je lijmpistool voor de bouw hebt gebruikt met montage lijm dan moetje silicone verwijder gebruiken. of de merk naam van de lijm soort googelen en kijken op site van de producent van de lijm.

Het beste antwoord

Als het lijm is uit een lijmpistool,even de fohn er op zetten.
Dan trek je het er zo af.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat er evt nog op zit, na het verwarmen, heel voorzichtig met een scheermesje de restjes weg halen.
burgos
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

met welke lijm soort heeft u de spiegeltjes op gekleefd ?

aceton of nagellak verwijdermiddel gebruiken op de spiegels.
of white spiritus bij doe het zelf zaak.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
doralien
9 jaar geleden
Is gelijmd met een lijmpistool...met aceton of white spiritus krijg ik het niet eraf.