wat te doen tegen mierenplaag in huis zonder ze dood te maken?

Ik heb ineens een mierenplaag in huis en ik wil ze graag weghebben zonder ze dood te maken

Bvd!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oude stuivers of centen op hun route leggen . Maizena strooien kan ook maar dan gaan ze dood .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oude centen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja koperen geoxideerde munten . Koffie prut ook daar zijn ze niet dol op .
Rieneke1
8 jaar geleden
Zoeken waar ze het huis binnenkomen, en daar een lijntje azijn of citroensap trekken, en dat een tijdje dagelijks verversen.
Je doodt zo wel enkele mieren, maar niet veel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Munten, als ze maar van koper zijn:
http://www.willemwever.nl/vraag_antwoord/dieren-en-planten/waarom-kunnen-mieren-niet-tegen-koperen-munten
en http://www.goeievraag.nl/huis-tuin/overig/vraag/185669/helpt-koper-daadwerkelijk-mieren
(met meer geur tips) Oude munten? Ik zou eerder vers koper gebruiken, volgens mij ruikt dat sterker, maar dat weet ik verder niet, want het zou best juist om de koperoxide kunnen gaan.
Als vers goed is kan je ook een stukje elektriciteitsdraad nemen en dat strippen.

Het beste antwoord

Als u last heeft van mieren is er een plantaardige oplossing voor uw probleem. Als er goudsbloemen, afrikaantjes, lavendel, boerenwormkruid, of bieslook geplant wordt bij de plaats waar de mieren overlast bezorgen maken de mieren liever een omweg. Mieren hebben een hekel aan de geur van deze planten.

Toegevoegd na 31 seconden:
in een pot kan dus ook, het gaat immers om de geur
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De mieren zoeken bij jou in huis hoogst waarschijnlijk alleen naar voedsel. Normaal gesproken is het niet zo moeilijk om na te gaan waar hun voorkeur naar uitgaat. Gewoon de grote stroom mieren volgen. Berg de betrokken voedingsmiddelen op in goed afsluitbare bussen of bekers en bewaar die als het even kan ook op een plaats waar de mieren ze niet kunnen vinden. Het probleem bij de bron aanpakken is altijd de beste methode, al is de tip van Jacien ook goed bruikbaar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar het rare is dat de mieren op het balkon zitten (afgesloten met opvouwbare raam) en in een slaapkamer (waar nooit gegeten of gedronken word)