Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik tuinaarde storten in een gemetselde bloembak van 6 dagen oud?

Ik heb vrijdag van oude gebakken bakstenen een bloem- moestuinbak gemetseld met metselmortel. Het is 3 meter lang, ongeveer 0.5 m breed en 0.3 m hoog. 3 lagen bakstenen hoog. Het cement is allang hard maar lees op veel sites dat het officieel nog wel 28 dag en kan duren voordat het echt is uitgehard.

Uiteraard begin ik een beetje de kriebels te krijgen en wil graag de zakken tuinaarde erin gooien en de groenteplantjes die er nu nog naast staan die we wel alvast hebben gekocht. :-)

Kan het kwaad als de (bemeste) tuinaar de wordt gevuld in de bbloembak in verband met de verdere uitharding van de bak?

Ben benieuwd naar de antwoorden!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

De cement is nu al hard genoeg.
Vul wel laagje voor laagje op en ieder laagje voorzichtig aantrappen
Het laatste laagje laat je los, daar kan je de plantjes in zetten.
In cement zitten schadelijke stoffen, maar niet voldoende om je plantengroei te verstoren.
Cement dat vochtig blijft ( onder de grond) wordt juist veel harder.
Gaat zelfs onderwater nog door.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hartelijk dank allen voor de antwoorden! Ik kan weer verder en vanavond gaan de plantjes erin!

Andere antwoorden (2)

Het is toch al beter om eerst plastic in je bak te doen,en daarna de aarde.
Dan kan het helemaal geen kwaad,en kan je de bloemetjes nu al poten.
Succes en veel plezier, met je gevulde bak.
(Lees meer...)
burgos
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor je snelle reactie! Plastic zou geen probleem moeten zijn, ben een beetje een beginner namelijk vandaar de vraag ; Waarom plastic en moet dit dan ook dik plastic zijn?
Die aarde kan er gerust in. Dat uitharden gebeurt ook wel als er aarde in de bakken zit.
(Lees meer...)
jc54
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing