Hoe lang kan een thermostaat door wanneer de batterij vervangen boodschap knippert?

Vorig jaar oktober begon deze welbekende boodschap weer te knipperen vlak voor ik een lang weekend weg ging en ik dacht 'ik zie het wel als ik terugkom'. Bij terugkomst niet aan batterijen gedacht, kortom 2 weken later nog steeds geen batterijen vervangen. De koudste maanden geen problemen gehad en uiteindelijk werd het een sport om te zien hoe lang hij het vol zou houden... je raad het al... hij werkt nog steeds prima!

Heeft al eerder iemand dit uitgeprobeerd???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
4.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb wel een thermostaat,maar die werkt op zwakstroom, zonder batterijen. Dus geen ervaring mee. Ik vind het trouwens curieus,dat je voor je verwarming afhankelijk bent van een thermostaat met batterijen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw reactie is door verplaatsing van mijn antwoord naar reacties, tussen wal en schip gevallen, maar stond nog wel in mijn mailbox. Als de stroom uitvalt, werkt je ketel dan nog wel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, die valt in ieder geval binnen een andere groep, bij volledige stroomuitval is het wat anders.

Het beste antwoord

Het energieverbruik van een thermostaat is -net als dat van elektrische klokjes- minimaal. Het zou me niet verbazen als het nog maanden werkt.
Ik gebruik uitgeputte batterijen van een zaklantaarn altijd daarna nog als vervangende batterij voor elke elektrische klok in huis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, in de gebruiksaanwijzing staat '2 maanden vanaf verschijnen melding'... nou, het is dus wat meer hahaha

Andere antwoorden (1)

Ik wil vaak het risico niet nemen en vervang een batterij bij de boodschap: :"Batterij vervangen"
Je kan natuurlijk kijken hoelang het duurt voordat hij werkelijk de pijp aan Maarten geeft maar hou in ieder geval alvast een nieuwe batterij bij de hand
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, die ligt nu al een paar maanden klaar, maar ik ben nu gewoon benieuwd...