Hoe lang kan een thermostaat door wanneer de batterij vervangen boodschap knippert?

Vorig jaar oktober begon deze welbekende boodschap weer te knipperen vlak voor ik een lang weekend weg ging en ik dacht 'ik zie het wel als ik terugkom'. Bij terugkomst niet aan batterijen gedacht, kortom 2 weken later nog steeds geen batterijen vervangen. De koudste maanden geen problemen gehad en uiteindelijk werd het een sport om te zien hoe lang hij het vol zou houden... je raad het al... hij werkt nog steeds prima!

Heeft al eerder iemand dit uitgeprobeerd???

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het energieverbruik van een thermostaat is -net als dat van elektrische klokjes- minimaal. Het zou me niet verbazen als het nog maanden werkt. Ik gebruik uitgeputte batterijen van een zaklantaarn altijd daarna nog als vervangende batterij voor elke elektrische klok in huis.

Ik wil vaak het risico niet nemen en vervang een batterij bij de boodschap: :"Batterij vervangen" Je kan natuurlijk kijken hoelang het duurt voordat hij werkelijk de pijp aan Maarten geeft maar hou in ieder geval alvast een nieuwe batterij bij de hand

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100