hoe kan je het beste bij elkaar de rubberlaarzen uittrekken ?

ik kom vaak op een bio boerderij / manege en daar dragen wij rubber laarzen , als wij naar binnen gaan dan is het gebruikelijk dat je rubberlaarzen uittrekt, wij hebben wel van die houten laarzen knechten maar dat werkt niet helemaal lekker dus dan help elkaar met het uittrekken van de rubberlaarzen, hoe kan je beste bij elkaar de rubberlaarzen uittrekken ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
3.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat vreemd dat er op het internet in allerlei fora allerlei figuren ronddwalen die erg gepreoccupeerd zijn door rubberlaarzen en bakkebaarden............. En die dan ook allemaal dezelfde vragen stellen.

Het beste antwoord

Je laat degene, waar de laarzen bij uitgetrokken moeten worden, zitten (stoel, strobaal). Dan ga jij met je rug naar degene toestaan, pakt tussen je benen één laars, hiel in één hand, teen in de andere, en laat de zittende z'n andere voet tegen je zitvlak zetten, zodat die kracht kan zetten. Dan hiel wegtrekken van de voet, schuin omhoog. Daarna de andere voet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals je vroeger in de cowboy films wel eens zag.+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja bij het uittrekken van laarzen is het materiaal niet relevant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben een jaar boerenknecht geweest in Wales : ik liep van 5.00 tot 21.00 uur in rubberlaarzen - werd ietwat vochtig....zo kregen we de laarzen 's avonds uit.

Andere antwoorden (3)

Bij de hiel pakken en schuin naar onder/naar je toe trekken (in de veronderstelling dat je voor iemand zit).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik draag zelf iedere dag rubber laarzen ( kaplaarzen ) en ik trek zelf ook rubberlaarzen uit bij anderen, je doet als volgt laat die hem of haar op een stoel of bank zitten en laat de stoel of bank stevig vast houden trek een voet naar je toe een hand onder de hiel en de andere hand boven op de tenen en dan trek je aan de hiel en zo trek je de rubberlaars uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die laarsenplank waar je het zelf al over had werkt gewoon het beste. Een vaste laarsenknecht die vast staat is nog makkelijker, dan ontstaat er geen onbalans in geval je mat je voet van het plankje afglijd.