hoe kan je het beste bij elkaar de rubberlaarzen uittrekken ?

ik kom vaak op een bio boerderij / manege en daar dragen wij rubber laarzen , als wij naar binnen gaan dan is het gebruikelijk dat je rubberlaarzen uittrekt, wij hebben wel van die houten laarzen knechten maar dat werkt niet helemaal lekker dus dan help elkaar met het uittrekken van de rubberlaarzen, hoe kan je beste bij elkaar de rubberlaarzen uittrekken ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je laat degene, waar de laarzen bij uitgetrokken moeten worden, zitten (stoel, strobaal). Dan ga jij met je rug naar degene toestaan, pakt tussen je benen één laars, hiel in één hand, teen in de andere, en laat de zittende z'n andere voet tegen je zitvlak zetten, zodat die kracht kan zetten. Dan hiel wegtrekken van de voet, schuin omhoog. Daarna de andere voet.

Bij de hiel pakken en schuin naar onder/naar je toe trekken (in de veronderstelling dat je voor iemand zit).

ik draag zelf iedere dag rubber laarzen ( kaplaarzen ) en ik trek zelf ook rubberlaarzen uit bij anderen, je doet als volgt laat die hem of haar op een stoel of bank zitten en laat de stoel of bank stevig vast houden trek een voet naar je toe een hand onder de hiel en de andere hand boven op de tenen en dan trek je aan de hiel en zo trek je de rubberlaars uit.

Die laarsenplank waar je het zelf al over had werkt gewoon het beste. Een vaste laarsenknecht die vast staat is nog makkelijker, dan ontstaat er geen onbalans in geval je mat je voet van het plankje afglijd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100