Hoe kan het dat een spatel van plastic niet smelt als je hem gebruikt in hete pannen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
5.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het ene "plastic" is niet het andere.
ik heb een kunststof ovenschaal met deksel.
Het zou dus moeten liggen aan hoe de kunsstof is samengesteld.

Antwoorden (2)

Omdat er tegenwoordig hittebestendig kunststof bestaat. Het is in feite geen plastic, maar nylon. Dat is hittebestendig tot 240 graden Celsius.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nylon keukengerei vervaardigd in Europa zou veilig zijn (zie de bron). Wel wordt gerapporteerd dat ditzelfde type gerei uit enkele andere landen ongewenste bestanddelen kan afgeven. Zie http://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&ved=0CDcQFjAE&url=http%3A%2F%2Fwww.vwa.nl%2Ftxmpub%2Ffiles%2F%3Fp_file_id%3D35563&ei=lpiAVJS-MtPpaIzMgugK&usg=AFQjCNFCKRe9UvP_TE7TZ2aVRx67fobviQ&bvm=bv.80642063,d.d2s
Wat er uitziet als plastic hoeft geen gewoon plastic te zijn. Gewoon plastic is thermoplast en smelt, die smeltkroezen is van thermoharder. Zo zijn ook die stopcontactdozen van deze plasticsoort, het smelt niet.
Ook siliconen ( keukengerei ) smelt niet zo snel.