Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hangt mijn plant ineens? (zie uitleg)

Ik had 2 hele mooie rode margrieten laatst gekocht, mijn kat heeft 1 gesloopt, daar was ik niet bij. helaas.
maar nou hangt de ander zinsdien slap, (2 dagen) Hoe komt dit?
ik heb het gister water gegeven, maar het word maar erger.
wat moet ik doen!?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
5.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk te nat.Margrieten hebben niet zo veel water nodig.Toch maar 2 nieuwe plantjes kopen?
(Lees meer...)
burgos
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De kans is groot dat uw poes daar ook geplast heeft.
Ik vrees dat die verloren zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Controleer hoe nat de grond is. Is die kletsnat, dan voorlopig geen water geven.
Ook slim: planten die je koopt direct in een grotere pot zetten (en liefst de wortels iets losmaken). Veel planten worden snel gekweekt, in te kleine potten, en krijgen dan een hele compacte wortelkluit die niet zo effectief is in het opnemen van water en voedingsstoffen.
Als je de plant verpot in nieuwe potaarde, hoef je voorlopig geen extra voedingsstoffen te geven. Doe een scherf of wat stenen onderin de pot, zodat overtollig water kan weglopen (zorg ook dat het uit de pot kan, dus zorg dat de bodem van de pot niet afgesloten wordt door datgene waar je 'm op plaatst).
Zet de plant voorlopig even niet in de volle zon, laat 'm eerst even bijkomen (op een catproof plek ;-)).
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
burgos
11 jaar geleden
O.K maar die plant is de pijp al uit,ha ha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat weet je niet.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding