hoe kies ik een geschikt matras?

Ik wil een nieuw matras/bed gaan uitkiezen maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Nu heb ik al wel een beetje met zo'n keuzehulp geprobeerd, maar daar moet je gelijk al kiezen tussen binnenvering of niet.
Ik wil een matras wat niet te zacht is.
En ik heb pas bij citizenM geslapen en dat matras vond ik helemaal super, Hard maar op een of andere manier toch ook weer niet.. (geen traagschuim)

Kortom heeft er iemand tips voor het uitkiezen van een goed matras?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je belt even met dat CitizenM hotel waar je geslapen hebt.
Je legt je vraag voor.
En je vraagt of zijn je kunnen vertellen welk matras het was
waar jij zo super op geslapen hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan het beste naar een goede "slaap"/bedden winkel toe gaan en daar veel tijd voor uittrekken en je laten informeren. Zij hebben de expertise en een van de dingen is dat je een matras koopt dat dik genoeg is. Heel belangrijk: laat je voorlichten, denk niet : ik kijk wel even online en dan.... nee, ga naar die winkel toe.

Het beste antwoord

Bij Ikea kun je een matras 90 dagen lang uitproberen, ik heb er vorig jaar ook 2x ééntje teruggebracht. Om een andere reden (ligt niet aan de matrassen van Ikea) heb ik elders een matras teruggebracht.

Ga op een ochtend naar Ikea, zorg dat je er om 10 uur bent, dan ben je uitgeslapen (als je moe bent ligt alles lekker) en is het niet meteen druk. Laat je eerst informeren over de verschillen maar bereid je zelf ook voor door alle soorten te googelen en de voor- en nadelen te kennen.

Ga zeker 5 minuten lang stil op het matras liggen en vraag jezelf af of je voeten, benen, buik, rug, armen, nek en hoofd lekker liggen. Dat klinkt idioot maar je moet wat doen in die 5 min. Schaam je er niet voor, je wilt een goed bed.

Andere matrassenzaken hebben soms ook wel een nietgoedgeldterugmogelijkheid bij een matras maar niet zo makkelijk als bij Ikea. Ikea heeft ook matrassen in alle prijsklassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je gaat naar de Ikea, en uitproberen maar!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik slaap al jaaaen op een traagschuim-matras en ik wil niet meer anders.
Geeft perfecte ondersteuning omdat het zich naar je lichaam vormt. Werkt in een koele slaapkamer het best.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door je goed te laten informeren op allerlei sites ook van beddenfabriekenten.

Door goed na te gaan wat de verschillende voor en nadelen zijn van de verschillende soorten matrassen met alle eigenschappen, zoals:

koudschuim, traagschuim, polyether, pocketvering, lucht, water;

ook heel belangrijk de ondergrond van de matras:

hard, latten, spiraal, boxspring, denk aan ventilatie

En dan informatie inwinnen bij familie, vrienden en kennissen, beddenspeciaalzaken bezoeken en de verkoper naar de voor en nadelen vragen. Gaan proefliggen (let op dat alleen te doen als je niet moe bent, anders lig je overal goed). Let ook op de mogelijkheden van schoonmaken, garantie. En er zijn zaken waar je een matras na aankoop kunt omruilen als het toch tegenvalt.

En misschien de belangrijkste tip: neem de tijd want je brengt een aanzienlijk deel van je leven in bed door en dan is het wel zo prettig als dat op een goede matras is, die voor veel comfort zorgt.

Toegevoegd na 6 minuten:
regel 1 beddenfabriekenten moet zijn: beddenfabrikanten
11 jaar geleden
Heel moeilijk hoor een matras kopen,je ziet door de bomen het bos niet meer.
Als je een matras in een gewone winkel koopt zit je er gelijk aan vast.
Toen wij aan een nieuwe matras toe waren heb ik matras proberen ingetikt,
dan krijg je allerlei bedrijven waar je 14 dagen mag proef slapen,en dan pas
betalen,ik zou daar zeker eens kijken,veel succes met het zoeken.
burgos