septic tank, op riolering of is er ander systeem voor afvoer?

Ik heb een achterhuis en heb daar toilet en douche. Wat is het beste om te doen een septic tank of naar de riolering ( wel afstand van 65 meter)

of zijn er andere mogelijkheden dan riolering of septictank? Ik wil zo min mogelijk investeren...ik moet me aan een budget houden om het te realiseren. Ik wil het daar verhuren of een bed and breakfast realiseren.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ligt het ongeveer op gelijke hoogte?
Water stroom moeilijk omhoog. ;-)

Dan zeker naar de riolering.
65 meter buis zijn de kosten niet. (110mm rond de 300,-)
een tank en het onderhoud daarna zijn veel duurder.

Let op dat je het niet op (te groot) afschot legt. (zie bron)

Toegevoegd na 3 minuten:
Als het omhoog moet:
een vermaalpomp en een drukleiding.
Dit is een stuk duurder dan gewone riolering,
vergeleken met een septictank weet ik het niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Riool planning en bouwtekeningen van je huis en omgeving liggen ergens bij de gemeente. http://nl.wikipedia.org/wiki/Zinker
Of je daar iets mee kan en mag? Ook naar ergens bij de gemeente beginnen met informeren.
Dat bordje zegt op zich niks.