Hoe krijg ik dit bed geverfd of op een andere manier in een andere kleur?

Hoe krijg ik dit bed van Ikea in een andere kleur? Kan het met verf en zo ja: wat voor soort verf en hoe moet ik het voor behandelen of kent iemand een andere manier om dit bed een ander kleurtje te geven? Het moet rood, zwart of wit worden. Bij de productomschrijving staat: spaanplaat, folie, ABS (kunststof).

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50180414/

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke kleur heeft het nu dan? (op foto is hij toch al zwart?) De meeste Ikea producten zijn overigens in rood, zwart, wit en enkele houtkleuren te verkrijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
L1968: Nee, volgens mij heeft het nu een donkerblauwe kleur als ik het goed zie op de foto.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, donkerblauw. Ik moet speciaal dit bed hebben (zie mijn andere vraag) maar dus wel in een andere kleur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
past het donkerblauw echt niet bij de rest van de kamer?
als hij zo klem staat tussen de muren zie je er toch niet vele van.
Je haalt een heleboel overhoop om hem in de goede kleur te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt pokemon, ook die optie heb ik in mijn achterhoofd maar daar ga ik pas definitief voor als ik niet ga verven of geen ander bed kan vinden (zie andere vraag). Ik heb geen zin in spuiten, inderdaad vanwege het weer kan het niet buiten nu.

Het beste antwoord

het opschuren zou ik bij dunne folie niet doen.
alleen ontvetten is ook goed, eventueel met een schuursponsje.
als primer kan je het beste kunststof primer nemen.
voor spuiten moet je een goed geventileerde ruimte hebben, of buiten spuiten, en daar is het nu nog een beetje te koud en te vochtig voor. niet alleen onprettig voor jou, maar ook voor de verf, die dan niet mooi opdroogt.

als je het bed verft, moet je eerst alle onderdelen apart verven, en hem pas in elkaar zetten als de verf na 48 uur goed droog is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet gehinderd door enige kennis van zaken is het lastig om een beste antwoord te kiezen maar jij denkt in mijn ogen het meeste mee met de situatie dus kies ik deze maar. De andere antwoordgever natuurlijk ook bedankt!

Andere antwoorden (1)

Het bed is dus gemaakt van spaanplaat met een laagje kunststof erop.
- heel licht opschuren
- primer erop spuiten
- kleur naar keuze, LAK.

Ik denk dat je de het mooiste resultaat krijgt met spuitbussen lak.
Met een rollertje kom je wel veel hoekjes tegen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!