Ik heb sinds half april een magnolia struik. De knoppen die er in het begin nog aanzaten zijn nu verdroogd. Hoe weet ik of de struik nog leeft?

Ik geef de struik elke dag water, heb er een zanddijk-je omheen gemaakt. Ik mag de struik niet snoeien staat op het kaartje, dus een takje afbreken om te kijken of daar nog leven in zit lijkt me ook geen goed idee...of wel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.9K

Het beste antwoord

Je zou nog kunnen kijken of het gedeelte onder de barst groen is door de barst een klein stukje te verwijderen.
Maar ik heb weinig hoop dat hij nog leeft..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt, dan ga ik dat proberen. na alle antwoorden heb ik ook nog weinig hoop, maarja wie weet!

Andere antwoorden (2)

Er had al 4 weken lang, bladeren aan moeten zitten, dus helaas, je struikje zal bevroren zijn, met nog heel veel andere planten dit jaar.
Soms bevriezen alleen de bloemknoppen van de magnolia, maar deze winter was de vorst ongekend streng.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als sintaa hem pas vanaf half april heeft, hadden er toen geen bladeren aan horen te zitten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja half april had gekund, is een beetje de grens, het was een koud voorjaar.
Maar waarschijnlijk heeft ze een dood gevroren Magnolia gekocht.
Een magnolia HOEFT niet gesnoeid te worden dus een takje afbreken kan echt geen kwaad. Als het niet al te warm is zou ik hem ook niet elke dag water geven,zijn wortels zouden nu al zo ver moeten zijn dat hij zelf de voeding uit de grond haalt,te veel water is ook niet goed. Ik hoop voor je dat hij niet dood is dus succes er mee!