Hoe kom ik aan een sleutel voor de brandgang achter een woning welke ik recentelijk gekocht heb in Rotterdam?

Ik heb een bovenwonig in Rotteram gekocht (Charlois) met daarachter een brandgang welke is afgesloten met een ijzeren hek.
In die brandgang staat mijn schuurtje.
Inmiddels heb ik contact gehad met gemeente en VVE maar niemand kan mij aan een sleutel helpen.
Wat is (op het uitboren van het slot na) een goede manier om aan een sleutel te komen of in de brandgang te komen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
2.1K
Ritsuka
9 jaar geleden
heb je de buren al gevraagd?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De een weet het ook niet van de ander kreeg ik een telnr maar bij dat telefoonnummer weten ze ook niets zij zorgen voor hulpmiddelen voor gehandicapten dus blijkbaar een verkeerd nummer maar deze buurman had ook geen ander nummer meer.
capthavoc
9 jaar geleden
is de brandgang op jouw terrein ?
of is het gezamelijk of openbaar bezit ?
Wellicht kan de brandweer je helpen ?
als het in gemeentelijk "beheer " is heeft de brandweer misschien een sleutel of loper ? of daar in elke geval info over.
in mijn beleving zou een brandgang niet afgesloten moeten zijn toch ?
of hooguit alleen open te maken van binnenuit ? zonder sleutel
en van buitenaf dus wel met sleutel. (misschien ligt de sleutel in het schuurtje ?)
ronron1212
9 jaar geleden
een bovenwoning met een brandgang hou moet ik dat zien?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een bovenwoning is onderdeel van een VvE. De brandgang kan achter een VvE-complex liggen. Is dat zo vreemd, Ronron?
ronron1212
9 jaar geleden
Ja de bovenwoning heeft dus geen brandgang maar het complex Een vve een complex bestaat niet het is gewoon een complex van koopwoningen. Waar de bewoners verplicht een vve hebben opgericht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zit er naast, Ronron. De bewoners richten geen VvE op. Dat gebeurt voor verkoop van de woningen. Maar goed, met een VvE-complex wordt dus het complex van de VvE bedoeld. En als de VvE een brandgang heeft, is de eigenaar van de bovenwoning ook een beetje eigenaar van de brandgang.
ronron1212
9 jaar geleden
Wie richt de vve dan op Helen als je niet weet waar je het over hebt?
een vve is de vereniging van eigenaren.
https://www.eigenhuis.nl/vve/
ronron1212
9 jaar geleden
Als de brandgang bij het complex hoort en dat is niet zeker.
ronron1212
9 jaar geleden
http://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzigen/inschrijven-bij-de-kamer-van-koophandel/moet-ik-mijn-bedrijf-inschrijven/inschrijven-vereniging-van-eigenaars/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jij stelt dat de bewoners verplicht een VVE hebben opgericht, dat is niet waar. Dat gebeurt voor verkoop door de eigenaar van het gebouw.
ronron1212
9 jaar geleden
Bij nieuw bouw overkoop door een eigenaar wordt de vve opgericht door de nieuw eigenaren deze schrijven zich in bij de kvk. De oude eigenaar is nooit een vve geweest maar een verhuurder,
ronron1212
9 jaar geleden
Wie was dan de eigenaar bij nieuwbouw?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In Rotterdam-Zuid komt het ook voor dat een deel van de woningen nog verhuurd word in zo'n complex. Dan kan de eigenaar van het hek de woningbouwvereniging zijn. Wellicht kun je het bij hun navragen.

Het beste antwoord

Heb je al aan buren gevraagd hoe zij dat doen? Meestal weten zij zulke dingen.

Slecht dat de VVE dat niet weet. Misschien weet de deelgemeente het? Ik weet dat jij zegt dat je bij de gemeente bent geweest, maar een deelgemeente weet vaak meer van zulke plaatselijke dingen. (zelf woon ik ook in Rotterdam-Zuid)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien is de brandgang niet van de VvE, maar van iemand anders. En hebben de leden van de VvE alleen recht van overpad middels een erfdienstbaarheid. Dus zo slecht hoeft dat niet te zijn van de VvE.
Antoni
9 jaar geleden
Er zijn in Rotterdam geen deelgemeenten meer, alleen nog gebiedscommissies.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@ Antoni klopt, dat bedoelde ik ook. Echter vergeet ik soms dat de naam veranderd is. @ Helenquilley persoonlijk vind ik dat de vereniging van eigenaren zulke informatie behoren te hebben. Zij behoren, vind ik, toch te weten of er een sleutel is of dat de gang niet in hun beheer is en hoe het dan wel zit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor dit antwoord. Ik heb contact gehad met de gebiedscommissaris. (emailadres/mobiel nummer stond op de site) en heb inmiddels het adres waar ik verder mee kan.
Dank voor uw goede antwoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Contact gehad met de deelgemeente/gebiedscommissie deze konden mij in contact brengen met een stichting verantwoordelijk voor de poort en sleutels.

Andere antwoorden (1)

Je hebt een woning in een VvE gekocht, dus je hebt een akte van splitsing en een splitsingstekening ontvangen. Op die splitsingstekening kun je aflezen of de brandgang tot de gemeenschappelijke delen van de VvE behoort. Als dat het geval is, vraag je de VvE-beheerder om jou toegang te verlenen. Als de beheerder geen sleutel heeft, kun je aangeven dat het slot vervangen moet worden. Alle bewoners krijgen dan een nieuwe sleutel.

Als de brandgang niet tot de VvE behoort, dan kun je bij Kadaster opvragen van wie de brandgang wel is. Diegene kan je dan verder helpen, mits er een erfdienstbaarheid op zit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
De vve hoeft geen beheerder te hebben wel een bestuur dat kan bestaan uit de bewoners eigenaren.
ronron1212
9 jaar geleden
http://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzigen/inschrijven-bij-de-kamer-van-koophandel/moet-ik-mijn-bedrijf-inschrijven/inschrijven-vereniging-van-eigenaars/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als er geen beheerder is, is het bestuur de autoriteit waar je terecht kunt.