Hoe kom ik aan een sleutel voor de brandgang achter een woning welke ik recentelijk gekocht heb in Rotterdam?

Ik heb een bovenwonig in Rotteram gekocht (Charlois) met daarachter een brandgang welke is afgesloten met een ijzeren hek.
In die brandgang staat mijn schuurtje.
Inmiddels heb ik contact gehad met gemeente en VVE maar niemand kan mij aan een sleutel helpen.
Wat is (op het uitboren van het slot na) een goede manier om aan een sleutel te komen of in de brandgang te komen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Heb je al aan buren gevraagd hoe zij dat doen? Meestal weten zij zulke dingen. Slecht dat de VVE dat niet weet. Misschien weet de deelgemeente het? Ik weet dat jij zegt dat je bij de gemeente bent geweest, maar een deelgemeente weet vaak meer van zulke plaatselijke dingen. (zelf woon ik ook in Rotterdam-Zuid)

Bronnen:
http://www.rotterdam.nl/charlois

Je hebt een woning in een VvE gekocht, dus je hebt een akte van splitsing en een splitsingstekening ontvangen. Op die splitsingstekening kun je aflezen of de brandgang tot de gemeenschappelijke delen van de VvE behoort. Als dat het geval is, vraag je de VvE-beheerder om jou toegang te verlenen. Als de beheerder geen sleutel heeft, kun je aangeven dat het slot vervangen moet worden. Alle bewoners krijgen dan een nieuwe sleutel. Als de brandgang niet tot de VvE behoort, dan kun je bij Kadaster opvragen van wie de brandgang wel is. Diegene kan je dan verder helpen, mits er een erfdienstbaarheid op zit.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100