Bestaat er een systeem waarbij je twee douchekoppen kunt gebruiken op een cw4 ketel?

Ik zou graag samen met mijn vriendin tegelijk willen douchen, echter volstaat 1 douchekop niet. Het zou fijn zijn om twee douchekoppen tegelijk te kunnen gebruiken, op een cw4 ketel. Zijn hier mogelijkheden voor? Setjes die hier speciaal voor gemaakt zijn? Of losse onderdelen die je kunt kopen (zoals een doort broekstuk/splitter)? En kun je dan nog douchen zonder straalsterkte verlies?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
9.2K

Antwoorden (1)

Uitgaande van de volgende situatie:
Je wilt twee douchekoppen aansluiten op één thermostatische kraan.

Met cw4 kan dat als je spaardouchekoppen gebruikt en de kraan zelf genoeg kan leveren.

Een eenvoudige test:
Kijk hoe lang het duurt om een emmer (half) vol te krijgen met de douche.
Haal de douchekop van de slang en kijk hoe lang het dan duurt.
Duurt dat ongeveer de helft van de tijd dan is er op een eenvoudige manier wat mogelijk.
Splitter erop, eventueel met een kraantje zodat je één van de twee kan afsluiten voor een solo douche. Dit lukt waarschijnlijk bij een bouwmarkt al wel, of meteen naar een installatie winkel. (neem de doucheslang mee voor de aansluiting)
Of doe het makkelijk met een dubbele kop. (bron 2)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Voor een splitter langs een installatie winkel gaan.