Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er pompschakelaar die werkt op de retourtemperatuur?

Dus bijv. bij 23 gr. C pomp aan en bij 26 gr. C pomp weer uit.

Mijn installatie is anders dan gewoonlijk.
1- De verdeler/verzamelaar van de vloerverwarming heeft alleen maar
groepen; dus geen pomp, geen thermostaatkraan, geen mengleiding, geen opnemers.
2- De pomp en de mengklep zijn apart van de cv-ketel en staan op zolder.
3- De pomp en de mengklep reageren op de kamerthermostaat. Levert de mengklep water van te lage temperatuur (lager dan de stooklijn van de vloerverwarming), dan komt de aparte cv-ketel bij en wordt de vloerverwarming warm.
4- Als de pomp en de mengklep (punt 2) geen spanning krijgen, werkt de vloerverwarming niet; dat is juist.
5- Kortom ik zoek een pompschakelaar die inschakelt bij bijv. 23 gr. en uitschakelt bij bijv. 26 gr. C.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Zou hier mee moeten lukken lijkt me:
https://www.conrad.nl/nl/conrad-ut-200-universele-thermostaat-tussenstekker-40-tot-99-c-615910.html
De voeler op de retourbuis tapen en isolatie er omheen. Misschien nog wat contactpasta tussen de buis en de voeler.

Toegevoegd na 12 minuten:
Met contactpasta bedoelde ik pasta die temperatuur goed geleidt, dus thermische pasta ofwel koelpasta:
https://www.conrad.nl/nl/search.html?search=thermische+pasta
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik dacht ook gelijk aan dat conrad ding plusje (oh shit kan niet meer)
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing