wat te doen tegen droge lucht van ventilatie systeem?

in huis, ik heb last van droge keel, geïrriteerde ogen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nat maken

Antwoorden (2)

Waslijntje in de buurt van de ventilator en daar natte lappen overheen hangen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
centraal systeem heeft alleen in de douche en keuken een zichtbare ventilator, elders in huis niet. (ten minste niet dat ik het zie) mijn deuren sluiten ook niet helemaal aan op de grond, men zegt dat dit zo hoort bij het ventilator systeem... iemand nog tips of ideen?
Planten neerzetten en die netjes water geven en af en toe spuiten. Zelf spuit ik af en toe in het rond met een plantenspuit. Ook kan je bakjes aan de verwarming hangen of ze er op zetten. Water wel regelmatig bijvullen of verversen. Koop elk geval gewoon bij Blokker een hygrometer. Daar staat op aan gegeven welke luchtvochtigheid optimaal is, meestal tussen de 40en 60%.
Een duurdere oplossing is uiteraard een elektrische luchtbevochtiger.