Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Bij mij lukte het met een goedkope variant van een Oxi-achtig poeder. Een paar uur in laten weken en weg was het smeer!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij is die ook weg, bedankt :-D.
Het zat in een net nieuwe jurk van mijn dochtertje.

Andere antwoorden (4)

Bij mij is het gelukt, door een behandeling met ossegalzeep, en daarna nóg eens wassen. Toen was het er helemaal uit.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smeer- of olievlekken kunnen zeer hardnekkig zijn. Gelukkig is er wel een oplossing. Meng afwasmiddel met wat suiker. Wrijf het middel met een afwasborstel of oude tandenborstel op de oude vlek. Als dit niet helpt kunt u ammoniak aan het mengsel toevoegen en de behandeling nogmaals herhalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
" Deze tip is afkomstig uit Dekselse Dames"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt:))
Wat ik in zo'n geval doe is:
De vlek nat maken met wasbenzine; scheutje afwasmiddel er op; met een afwasborstel (of nagelborsteltje) goed borstelen. Vlek uitspoelen met water. Als de vlek nog niet helemaal weg is herhaal ik deze procedure tot de vlek weg is.

Als de stof kwetsbaar is, niet borstelen, maar voorzichtig wrijven!

Daarna het kledingstuk uitspoelen of evt. nog een keer wassen.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vlekken goed inwrijven met pindakaas , en laten intrekken . De olie in de pindakaas doet het werk . Mogelijk werkt het ook bij dit probleem .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding