wat is dit voor een stuk gereedschap?

onlangs meegenomen van een rommelmarkt maar ook de verkoper wist niet wat het was

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is geen strobalen haak daar is hij echt te klein voor.

Het beste antwoord

Dat is een ijshaak. Met twee van die haken werden ijsblokken uit een kar gehaald en bijv. in jouw koelkast gestopt, die om die reden ook nog wel "ijskast" wordt genoemd.
Google maar eens op "ice hook".
escape
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Klopt óók.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Zou" kunnen maar een ijshaak is scherper en ietwat langer.
Is een "baalhaak" zoals fremar zei. Ga maar eens kijken in het maritiem museum.

Andere antwoorden (1)

Ben niet geheel zeker want is al zolang geleden maar ik denk dat het hier gaat om een handhaak voor balen.
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ hoewel de haak aan de kleine kant is:
balenhaak
http://www.bedrijfshistorierotterdam.nl/haven/voorwerpen/object_76661
Reddie
9 jaar geleden
Klopt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Overigens niet alleen gebruikt in de haven maar ook op de boerderij voor het sjouwen van hooi- en strobalen. Zo voorkom je dat je handen open gaan door de snijdende touwtjes.