Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zou je een magnetronrekje als bbq-rooster kunnen gebruiken qua materaal?

Toegevoegd na 2 uur:
Het betreft een rekje van een combimagnetron. Je gebruikt het dus ook om te grillen en te bakken.

9 jaar geleden
in: Wonen
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ligt eraan waarvan dat rekje gemaakt is.
Als rvs dan is het ok.

De openingen tussen de stangen is bij een barbecue rooster wat kleiner,
bij een magnetronrooster zal vlees er sneller tussendoor vallen, hamburger zakken mogelijk in het rooster, waardoor ze vast komen te zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sonaya
9 jaar geleden
Qua openingen kan een hamburger er iig niet tussen vallen:). Probeer er achter te komen waarvan het is gemaakt maar kan het niet vinden. Het is van mijn oude magnetron Sharp R879IN.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoge kwaliteit rvs is niet magnetisch,
lagere kwaliteit rvs is een beetje magnetisch,
ijzer (met of zonder chroom) is magnetisch. Met een magneet even testen en je weet meer. Eventueel kan je met een vijl een laagje eraf proberen te vijlen,
bijvoorbeeld onder een pootje.
Chroom is een laagje, dat gaat er makkelijk af, rvs niet.
Het is mogelijk dat er b.v. chroom op koper is verwerkt in dat rekje, bij verhitting kan dat vrij komen en in je voedsel terecht komen.
En dat is giftig!!
Is het van roestvrij staal, dan is het prima.
Maar vaak is het verchroomd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sonaya
9 jaar geleden
Het betreft een rekje van een combimagnetron. Je gebruikt het dus ook om te grillen en te bakken, dan lijkt het me niet schadelijk bij een bbq. Probeer er achter te komen waarvan het is gemaakt maar kan het niet vinden. Het is van mijn oude magnetron Sharp R879IN.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja als het is gemaakt om te grillen en te bakken, lijkt het me zeker geschikt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Veel BBQ rooster zijn ook verchroomd.
Zolang het chroom blijft zitten kan het weinig kwaad, als het gaat slijten en het koper wordt zichtbaar, dan wel. Een merk rooster:
http://www.fonq.nl/product/weber-bovenrooster-47cm-scharnierend/36563/?channel_code=544&product_code=92884785&gclid=CMe6m_WG978CFXDLtAodAjMAxQ
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jackd bedankt voor deze informatie.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding