zou ik thuis zelf kwarts kunnen polijsten?

Toegevoegd na 32 seconden:
zou het mogelijk zijn of moet ik daar allemaal dure apparaten voor aanschaffen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

het kan, ook met de hand, maar is een tijdrovend klusje, zie bron (engels).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou dat thuis zelf kunnen doen. Maar je moet op zijn minst een speciale slijpmachine kopen. Misschien is het interessant voor jou om eerst een cursus of demonstratie te volgen.

De cursus in de link hieronder is speciaal bedoeld voor mensen die nog geen enkele ervaring hebben met het slijpen van edelstenen, maar dit graag willen leren. Iedere cursist beschikt de gehele lesavond over een slijpmachine, zodat je dus nooit op iemand hoeft te wachten.

Ook is het mogelijk om de workshop "briljant" te doen. Je slijpt in 1 dag een complete briljant uit kwarts (bergkristal). Deze mogelijkheid is speciaal voor mensen die wel willen slijpen, maar niet een cursus edelsteenslijpen willen doen.

http://www.edelsteenslijperij.nl/forum/viewthread.php?thread_id=45